fredag 31 augusti 2012

Scooter Cake

Johanna, som fick One Direction- tårtan, ska fira sin födelsedag i helgen. Hon har fyllt 15 och håller på att ta moppekort och just därför ville hennes mamma att det skulle vara en moppe på.
Well, well.
Den där jäkla vespan fick mig nästan hårlös men så kommer min fina man (som kan allt) och säger: sätt dit däcket bara, så står den sen.
Men va f*n, tänkte jag. Självklart!
Svårare än så var det ju inte, men man blir lätt blind när man fastnar.



Tårtan innehåller två ljusa bottnar, en chokladbotten, hallonmousse och glasscreme med hackad ljus choklad. Den är spacklad i grädde och täckt i marsipan.

Jag ser nu på bilden att 5an är lite sned. Detta felet rättade jag dock till innan jag levererade tårtan, så nu kan jag sova gott på att jag faktiskt blev ganska nöjd med slutresultatet:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar