lördag 25 augusti 2012

Bröllopstårta i blått och vitt

Min finaste Jonna frågade mig i somras om jag ville göra en bröllopstårta. Hennes föräldrar har nämligen bestämt sig för att gifta sig!
De ville ha en tårta med två våningar och med blommor i blått och vitt. Innehållsmässigt ville de ha något med blåbär och glasscreme.

Men för för några dagar sedan hamnade brudgummen på sjukhus och det var ovisst ifall det skulle bli någon vigsel idag eller inte.
Jonna ringde mig igår kväll och berättade att hennes pappa fick permis för att kunna gifta sig och då satte jag igång med att fylla bottnarna direkt.
Idag blev det en tidig morgon för att hinna färdigställa den, med andra ord:)

Tårtan innehåller ljusa bottnar, blåbärsmousse utan gelatin och glasscreme. Den är spacklad med grädde och täckt med dekorfondant. Blommorna är gjorda av flowerpaste och borstade med pulverfärg. Pärlorna är av den mjuka sorten, såa att man inte tar sönder tänderna :)

 

 
Grattis på bröllopsdagen Inkeri och Reijo! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar