tisdag 14 augusti 2012

Enkel båtinspirerad tårta

Min fina vän Malin frågade mig igår om jag ville göra en tårta till hennes pojkvän Hugo. Han fyller nämligen 23 idag. (Hipp hipp hurra!)
Och det gjorde jag så gärna.
Men.

Jag hade ingen tårtbotten hemma, nästan inget att dekorera med och bara en endaste tårtbricka kvar. (som jag verkligen behöver på fredag!) Kvällen innan hade jag dock skickat iväg en beställning så jag chansade på att jag skulle få hem mina varor innan torsdag.

Jag ställde med andra ord upp. Och jag har aldrig någonsin fått en tårta färdig så snabbt. 
Den blev väldigt enkel med tanke på tidsbristen men jag blev väldigt nöjd.
(Och så fick jag ju min beställning av varor idag:D)



Tårtan innehåller:
Ljusa bottnar.
Fylld med råröda jordgubbar/blåbär och glasscreme med hackad choklad.
Den är spacklad med grädde och täckt med marsipan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar