tisdag 19 juni 2012

Barcelona (Ett misslyckande)

"Nej. Aldrig i livet" tänkte jag. "Jag kastar tårtan, byter nummer och öppnar inte  när dom ringer på dörr´n." Precis så tänkte jag när helgens tårta var klar. Och jag skulle aldrig någonsin visa den för någon.
Men man måste ju visa de misslyckade sakerna också.
Och tydligen var det bara jag som var missnöjd.
Lilla kunden Johannes blev nöjd och min kollega och pappa Gabriel med fru likaså.
Jag kanske ska försöka sänka kraven på mig själv.


Johannes skulle ha ett Barca-kalas och bestämde sig för en tårta i märket.
Innehållet skulle vara hallon och marzánkräm och så fick det givetvis bli.


Misslyckandet:
Den vinröda och blå färgen färgade av sig (på ngt konstigt vis) på den gula bakgrundsfärgen. 
Cirkelmärket blev inte centrerat.
Och höhst upp, ovanför de gulröda ränderna råkade jag göra hål. Jag skulle "laga" men marispanen la sig inte riktigt som jag ville.

Folk säger att det inte är något man lägger märke till om man inte säger något. Men jag såg.
Och jag har drömt mardrömmar om den hela veckan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar