lördag 20 oktober 2012

Tårta med träning och leopardmönster



 

Det här vardagsveckoslutet har varit ganska tajt.
I torsdags hade jag kvällsmöte på jobbet, när jag helst hade behövt stanna hemma och göra tårtor. Jag har haft 2 våningstårtor, en "vanlig" tårta och en bakelse att göra och detta bara under torsdagskvällen och fredagskvällen.

I torsdags kom jag hem klockan 20 och satte genast igång med den första våningstårtan som skulle levereras på fredagsmorgon.
Här är första tårtan. Den är till min kollegas dotter som fyller 20 år. Jag fick en hel lista på vad hon tycker om att göra så jag hade väldigt svårt med att komma på hur jag skulle dekorera. Det blev inte som jag först hade tänkt men jag blev ganska nöjd ändå faktiskt. Hoppas att Chiraz blev det också!

 
Chiraz gillar träning, boxning och musik så jag modellerade boxningshandskar, ett hopprep, hantlar och en vattenflaska lite snabbt. Det fick bli i rött eftersom att hennes favoritfärger är just lila och röd. Jag ritade även lite noter på några av kulorna.

 
Tårtorna innehåller ljusa bottnar, hallon/blåbärsmousse utan gelatin och glasscreme. Den är spacklad med grädde och täckt i marsipan. Leopardmönstret har jag målat med pulverfärger i silver och svart.
 

Grattis på födelsedagen Chiraz!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar