lördag 15 september 2012

En glasstårta



Mitt gudbarn Nattis fyller 4 år idag! (Hipp Hipp Hurra lilla gos!)
Och hon ville ha en tårta som ser ut som en glass.
Eller nja. Hennes mamma Lina säger att Nattis ville, men det var nog mamman själv som ville ha.
Lina visade mig en bild på en tårta hon hade sett. Det var en glass med ett avbitet hörn.

Men när tårtan var klar och jag skickat en bild, så tyckte jag att den såg lite konstig ut. Den var inte riktigt som jag minns att jag hade sett. Jag rotar fram bilden hon skickade och ser till min fasa att jag glömt det avbitna hörnet!
Men Lina ville inte ändra på något utan var väldigt nöjd som jag gjorde den och "den blev mycket finare än bilden jag visade", sa hon.
Nattis blev också väldigt nöjd:)



Tårtan består av 2 olika sortes chokladbottnar, hallonmousse (utan gelatin) och glasscreme.
Eftersom att en gäst var nötallergiker så är den täckt med dekorfondant. (I löve it!)
 
Jag färgade fondanten själv och det var ju lite jobbigt. Det gick åt väldans mycket brun pastafärg, men jag kände till slut att jag var tvungen att sluta färga, trots att den inte blivit så mörk som jag ville.
 

 
Och slutligen:
Lilla fina skorpan!
Grattis på din födelsedag!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar