lördag 22 september 2012

A logging truck cake (En timmmerbil-tårta)

Den här tårtan gjorde mig gråhårig och gav mig lite dödslängtan igår.
När Jonas ville ha en tårta på en timmerbil bestämde jag mig för att skippa modellerandet och göra hela tårtan som själva timmerbilen.
Jag ångrade mig för sent.
Han gav mig nämligen bilder på sin lastbil men de var omöjliga att följa! Inte för att det inte var dåliga bilder, utan för att jag är så fruktansvärt kass på just fordon! Det slutade med att jag kastade bilderna och försökte fixa tårtan så gott det gick.




Den blev ganska bra ändå, trots att marsipanen svettades och hälften inte gick som jag ville.
Den innehåller ljusa bottnar, jordgubbsmousse och glasscreme med hackad choklad. Den är spacklad med grädde och täckt med marsipan. Mycket marsipan ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar