lördag 11 januari 2014

Varför ni aldrig ska be mig baka cupcakes

En vän bad mig baka 40 blåbärscupcakes till hennes sons dop.
Visst, sa jag, men insåg att det skulle bli katastrof samma dag jag bakade.

För det första så valde vår bebis att ha en inte-sova-dag just den dagen. Lyckades ändå smeta ihop  en dubbelsats smet. När jag ska hiva in första plåten med 24 formar, tappar jag givetvis plåten i golvet. (Jag ska tillägga att det aldrig någonsin hänt.)
Och givetvis var jag tvungen att springa till coop och köpa fula vita formar istället.

Jag bakade 90 muffins den dagen.

Och frosting på philadelphiaost och smör, aldrig har jag misslyckats med den heller. Den flöt ut när jag hade spritsat och jag orkar inte ens fundera över varför. Skadan var ju redan skedd. 

Men det går att äta i alla fall och inget kalas utan kras;)

Och nämnde jag att elvispen gick sönder mitt i allt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar