söndag 24 februari 2013

LFC cake handpainted

Barnens kusin Mille har fyllt 9 år.
Det är inte klokt hur fort tiden flyger iväg och hans födelsedag gör mig påmind om att jag och gubben faktiskt har varit tillsammans lika länge.

Hur som helst.
Mille ville har en Liverpooltårta.
Vad fn, tänkte jag.

Jag drog ut en bild på nätet och handmålade först en liten bit SP med pulverfärg. När den var färdig så kastade jag den för att jag insåg att den inte var till någon nytta.
Istället skar jag ut en cirkel och handmålade en ännu större.
Hur många gånger jag fick måla om?
Ingen!
Jag hade en himla tur och hela märket tog ca 50 min att måla.


 
 
Mille tyckte att tårtan var kalas och ville inte alls skära i den, medan hans lillbrorsa kläcker: Hon har ju köpt den fattar ni väl! :)
 
Jag fyllde  tårtan med glasscreme, jorgubbsmousse och ett tunt lager med rårörda jordgubbar, helt enligt Milles önskan.
Den är sedan spacklad med marängsmörkräm och täckt med dekorfondant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar