lördag 16 februari 2013

Våningstårta i rosa

Min väns dotter, Belinda, har precis fyllt 7 år. Förra året gjorde jag en Hello Kitty-tårta (se här) till henne. Men ju äldre man blir desto mer och mer vill man ha.
Hennes mamma skickade mig en bild de hade hittat på google. Jag hann titta på bilden en gång innan min mobil blev stulen, så jag har inte så mycket i tanken av vad det var hon ville ha på. Jag minns i alla fall att Belinda ville ha en rosa våningstårta med blommor, fjärilar och en krona högst upp.




 
Det är första gången jag använder mig av ett verktyg för att få ut rutorna, och jag måste säga att det var lite knöligt att få dem att passa, speciellt i slutet. Därför satte jag hennes namn där i hopp om att det inte ska synas;)
 
 
Tårtan innehåller ljusa bottnar, rårörda jordgubbar och glasscreme.
Den är spacklad med marängsmörkräm och marsipan.
Alla dekorationer är gjorda av flowerpaste och sugarpaste.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar