måndag 30 juli 2012

Grönsaksoppa (A soup cake)

Jag fick frågan om jag kunde göra en kastrull med grönsaksoppa eftersom att födelsedags"barnet"s efternamn betyder grönsaksoppa.
Jag såg verkligen fram emot att göra tårtan och med tanke på värmen vi har i vår lägenhet så gick det väldigt bra, faktiskt. Men då hade jag ju också tre fläktar som gick på högvarvockså:)




Jag blev lite fundersam när jag skulle sätta fast kastrullens handtag. Jag ville inte bara sätta fast med floristtråd, för då kanske man får papper i munnen. 
Jag löste detta med att stoppa tråden i sugrör och formade därefter. Och tacka vet jag kristyr;)
Handtagen satt fast i alla fall och klarade resan finfint!



Ida blev, enligt uppgift, väldigt glad och det är ju det viktigaste.

Den består av ljusa bottnar, hallon/blåbärsmousse, glasscreme med hackad choklad, och ett lager med rårörda bär blandat med lite glasscreme.
Spacklad med grädde och täckt med marsipan.
Dekorationer i SP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar