tisdag 24 juli 2012

Gräddtårta






Min svärfar fyller år idag och frågade mig om jag ville göra en tårta. Han ville ha en gräddtårta med hallon, hallon och massa hallon.

Det blev en gräddtårta. Men fy så svårt det var! "Hur gör man en fin gräddtårta?" var ju min första tanke. "Hur ska jag kunna välja spritsmönster?!"


Den blev faktiskt bra. Och god. Och lite norsk, för svärfar är norrman till hälften.



Den innehåller ljusa bottnar, hallonmousse, vaniljmousse, grädde och massor med färska hallon.
Det blå är också grädde som jag färgat med pastafärg.



Men det var inte någon grädd-dag idag. När jag började spritsa så började grädden att rinna av värmen. Jag fick med andra ord spritsa väldigt fort och ställa in den i kylen väldigt många gånger.
Men den höll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar