måndag 1 april 2013

Gladiatorerna-inspirerad tårta

Det har varit väldigt dåligt med uppdateringar här.
Anledningen till det är att vi flyttat till ett hus som visat sig vara vattenskadat. Vi har därmed flyttat vidare till svärmor i väntan på att få flytta hem igen.
Det blir därmed inte heller så många tårtor.

Men denna tårta hann jag göra innan utflytten.
Tårtan var till Elias och han ville ha tema Gladiatorerna.

Jag erkänner att jag inte tittar på Gladiatorerna, så jag fick googla fram ett avsnitt och valde därefter att använda mig av "Duellen".


 
 
 
Tårtan innehåller hallon/blåbärsmousse och glasscreme. Den är sedan spacklad med marängsmörkräm och täckt med dekorfondant.
Vattnet består av pyntgelé och dekorationerna är gjorda av SP.
 
Bilden hamnade också senare på Insta, där självaste Prime kommenterade och tyckte den var läcker:)
 
 

o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar