måndag 26 augusti 2013

Släktvapensköld - Family Coat of Arms cake

När en vän till oss fyllde år bestämde jag mig för att överraska och göra hans familjs släktvapensköld.
När jag började med märket undrade jag många gånger om jag tagit vatten över huvud för en gångs skull. Aldrig förr har jag känt mig så osäker på en tårta.
Men (tack och lov) märket blev jag faktiskt väldigt nöjd med.
Det var mycket pill eftersom att jag skar ut varje del för sig. Det gröna målade jag dock med fri hand.

Texten målade jag också för hand och jag använde mig av stilen "fraktur". Vad som står har jag inte en aning om eftersom att jag inte kan ett dugg tyska. "Skriv det här" sa min man och det gjorde jag.

Julle blev i alla fall riktigt glad, likaså hans pappa.
Och tårtan var riktigt, riktigt rolig att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar