söndag 18 november 2012

Hot rod with flames

Min kollega Pernilla, frågade om jag kunde göra en tårta till hennes son. Emil fyller nämligen 6 år och jag vet att han är ganska så förtjust i mina tårtor. Det var till hans pappa som jag gjorde Cola-tårtan.

Pernilla visade mig en bild på en hot rod tårta och sa "den vill jag ha".

Jag gjorde flammorna på huven istället för på sidorna (som bilden visade) och jag måste säga att min bil blev mycket finare ;)



Och så kan man ju diskutera hejvilt hurvida detta ser ut som en Hot rod eller ej, men det är ju en bil i alla fall:)

Emil valde smakerna blåbär och vanilj. Jag gjorde därför blåbärsmousse och glasscreme. Den är sedan spacklad med grädde och täckt med marsipan.

Emil blev alldeles till sig när han, syrran och mamma kom och hämtade tårtan. Det var roligt att se någon så glad över något som "bara" är en tårta:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar